onsdag 11 februari 2009

Nytt paradis, ny atmosfere!

Fredrik skriver:

Ny strand, mindre turister, mindre blek och mindre mat. Jepp, jag trodde inte det gick att ata mindre men livet upphor aldrig att overraska!

Var vardag har pa Bottle Beach ar annars valdigt bekvam. Karesta och jag har fatt rutin pa tillvaron. Vi borjar dagen med strandlopning och darefter yoga. Efter det brukar jag vilja anjuta en banan eller nagot annat fruktigt till frukost. Karesta slar mig da rutinmassigt pa fingrarna och hanvisar till att det skulle kla mig att vara smal. Jag haller med. Lite migran ar bara trevligt och jag blir ju smal pa kuppen.

Framat eftermiddag spelar vi strandtennis, nyduschade och snyggt solbranda. Livet leker och jag kan snart se min ryggrad genom magen!

/Fredrik

Benedicte skriver:

Etter en frokost i turistgettoen, som vi ikke klarte aa bestemme oss for om smaktemugg eller oppvaskmiddel, tok vi paa oss sekkene nok en gang og la ivei. Vi kom tilen halvfin liten by paa nordsiden av oya hvor veien stoppet for oss. Derfra ble vi fraktet til Hat Khuat (ogsaa kjent som Bottle Beach) med longtailboat(lokal fiskerbaat) Og her fant vi det, igjen, ett herlig paradis. Vakker strand, billige bungalows,beskjedent med turister og den riktige atmosferen. Denne varme, velkomnende, avslappnende atmosferen det er umulig aa stresse i. Stress er ett ikke-eksisterende fenomen her paa oya. (og i storste deler av restenav Thiland.)

Vi finner roen til aa starte dagen med jogging paa stranden, yoga, svomming ogkanskje litt strandtennis.Herlig start! Deretter staar bading, soling, spising, lesing og skriving paadagsordnen.

Kjerlighet til alle fra Benedicte

4 kommentarer:

  1. Himla trevlig sida det här, Fredrik. Det låter som om din nya, sunda livsstil gör dig gott. Ähum.

    För övrigt tycker jag att ni är två jävla glidare. Jag är så avundsjuk att jag nästan blir svart! Men här i Skåneland har vi i alla fall snö idag, det är fint.

    Puss på er vackra varelser, ta hand om varandra.

    (PS Benedicte: det är rätt, Fredrik ska hållas kort. Han gillar sånt! DS)

    SvaraRadera
  2. hej på er soldyrkare där. Idag kan jag berätta att det är massor av snö, grå himmel och kallt. Härligt va?! hmpf...
    ...men å andra sidan är kylen och skafferiet fyllt med godsaker - som man kan gå och plocka av när som helst. hehehe. Men njut ni av solen så ska jag fortsätta äta mig tjock här hemma. Finns liksom inget annat att göra. Kram!!

    SvaraRadera
  3. Karlek till er bada! Jag glads av att ni har det fint!!

    Jag har det underbart har i Indien. Just avslutat ett 10 dagars buddhistiskt meditationsretreat, det var otroligt inspirerande och magiskt!:) Gav mig mycket mer an retreatet pa Wat suan mokh - detta nadde anda in i hjartat! Jag ar sa otroligt tacksam! Vagen framfor mig ar ljus och tydlig, och jag gar den med trygga steg och stor motivation!

    Vi kommer vara i Bangkok ca 12-16 mars. Ar ni dar da, hor av er!!

    Fortsatt njuta av livet och ta vara pa varandra!

    Ljus & karlek,
    Ingela

    SvaraRadera
  4. høres nydelig ut! dere lever ut en drøm. her går det sakte men sikkert mot vår, gleder meg sykt! jeg vil og ha sol og varme.
    bildene deres er utrolig fine!

    SvaraRadera