fredag 18 mars 2011

Faste og tarmskylling!

Fredrik og jeg er nå tilbake på rett kjøl etter en 10 dagers faste og tre tarmskyllinger. Føles utrolig bra å få renset ut! Vil gjøre en detox hvert år fremover. For det renser på så mange plan:

*Fysisk såklart, ved at gammelt slagg og stagnert dritt kommer ut.
*Mentalt, ved at man ser hvor mye tid og energi "mindet" bruker hver dag på å planlegge måltider. Her renser man ut gamle tankemønstre og fornyer sitt ellers besatte forhold til mat. Gir slipp og tar konroll over suget.
*Følelsesmessig, kjenner jeg at ved å rense kroppen og skylle systemet når jeg frem til gamle tunge følelser som har satt seg i kroppen. Mye angst og frykt som hadde satt seg i magen kan ikke gjemme seg i all mat lenger, men måtte gi slipp med resten av giftene i kroppen som ville ut.
*Åndelig, ved at man søker lykke og tilfredstillele utenfor det fysiske. Under fasten kunne jeg gå dypere inn i meditasjon og føle at alt var ok som det var og at det ikke var noenting i livet jeg ville endre på. =)



Men det skal sies at vi hadde stunder hvor vi ble lettere kokko under fasten også. Vi fikk for oss at det var en superbra ide å bestille masse luxus-sjokolade og rå-lakris fra chokladbutiken.se hjem til Norge, så vi har ett herlig lite lager til vi kommer hjem! Og for ikke å glemme ett 50 kilos beist av en forundrigspakke fra iHerb.com... Eehhh...
Men det er jo bare bra greier da hverfall. Jeg har blitt helt Raw Food nerd og sitter å leser Raw food blogger og på oppskriftssider om dagen. Koser meg med det, tar meg en hjemmelaget raw sjokolade med gojibær og nøtter, nyter livet og slår meg på magen!

1 kommentar:

  1. Bene, du er saa herlig.. I Love You! <3 (Tone)

    SvaraRadera